Review; Sophie de giraf interactieve muziek knuffel

23 november 2020

Wat een onwijs leuk en leerzaam speelgoed is deze Sophie de giraf touch & music knuffel. Sophie heeft twee sensoren op haar pootjes. Als je hierop tikt maakt zij een geluidje. Hoe sneller je tikt, hoe sneller het deuntje gaat. Hou je de sensoren langer in gaat Sophie een eigen liedje afspelen. Wat ook enorm leuk is dat je dit ook met  het gezin kan spelen. Sophie reageert namelijk op aanrakingen. dit is het perfecte moment om ook de lichaamsdelen te leren kennen. het is wel belangrijk dat je de pootjes aangeraakt blijven. Als je dan de neus of wangen of de huid aanraakt, gaat Sophie een deuntje spelen.

Sophie de giraf touch & music knuffel

Toen ik deze interactieve speelgoed knuffel binnen kreeg, was ik meteen erg enthousiast. Eerst wist ik niet zo goed wat het inhield maar je kan dit dus alleen spelen, met zijn tweeën en dus ook met maximaal 4 personen. Dus het is ook echt een spelletje voor het gezin. Echt zo ontzettend leuk.

Sophie de giraf touch & music knuffel, Sophie de giraf knuffel, Sophie de giraf speelgoed, muziek knuffel
speelgoed

Daarna heb ik zelf natuurlijk even het uitgeprobeerd. Het was even wennen en naar het juiste ritme zoeken. Want eerlijk is eerlijk ik ben niet bepaald ritmisch aangelegd. Dit is ook terug te zien bij Vienna. Ze vindt liedjes zingen geweldig maar dansen doet ze niet aan. Echt een kind van haar moeder. Maar goed we waren bij het stukje dat ik zelf even Sophie ging uittesten. Ik had zelf mijn vingers op de sensoren zitten en dan gaat Sophie een deuntje spelen als je de vingers beweegt. Toen ik de sensoren ingedrukt hield kwam er een liedje. Wat mij opviel was dat het ook echt de liedjes waren die je toen ik klein was veel hoorde. Ik ging ook echt even terug in de tijd naar mijn jeugd. Wat blijf ik het toch bijzonder vinden dat al die liedjes dan weer terug komen. Bij enkele liedjes moest ik echt even nadenken hoe ze dan ook alweer gingen. Maar ik kan je verzekeren ik had een glimlach van oor tot oor.

Toen Vienna de volgende ochtend beneden kwam. Zag ze Sophie vrijwel meteen staan, ik had haar klaar gezet op haar witte speelgoedkist. Ze was in het begin erg voorzichtig en kan wel zeggen dat ze het zelfs erg spannend vond. Ze vond het voornamelijk spannend om de voetjes van Sophie aan te raken. Ze wist niet goed wat ik bedoelde maar toen ik het aan haar had uitgelegd en voor had gedaan. Had ze het vrij snel door dat Sophie muziek kon maken en dat zij het ritme kon bepalen. Was het meteen goed, en heeft ze er heerlijk mee zitten spelen. Ze knuffelt ook echt enorm graag met Sophie. Ik geef Sophie nu ook mee naar bed zodat ze er daar ook mee kan spelen mocht ze dat willen. Vienna is namelijk erg van het zingen van liedjes. Ze vind dit zo leuk en denk daarom ook echt dat Sophie een perfecte aanvulling voor haar is. Zeker omdat haar interesses ook echt hier liggen.

Wat ik echt pluspunten vind van het Sophie de giraf speelgoed, is dat ze het gezin ook bij elkaar brengt omdat je dit gezamenlijk kan doen. Dat is zowel leuk voor ons als ouders maar ook voor de kindjes. Ook is het enorm handig om zo de lichaamsdelen te leren kennen. Want als je op je neus, wangen, hoofd of huid tikt reageert Sophie ook. Wat ook enorm fijn is dat Sophie heerlijk zacht is, het is echt een knuffel waar kindjes dus ook geborgenheid bij kunnen zoeken.

Als je aan mij vraagt wat niet mag ontbreken in de speelgoedkast van je kids, is dat zeker Sophie de giraf music & touch.

Tip van mij! echt een tof, leerzaam en fantastisch cadeau voor Sinterklaas of natuurlijk voor onder boom met kerst.

Delen op Facebook